Zapraszam Was do udziału w nowym wyzwaniu czytelniczym - Book-Trotter.

Chciałabym zaprosić Was do udziału w książkowej podróży wokół świata, czyli nowym wyzwaniu czytelniczym - Book-Trotter.



Regularnie odwiedzam wiele blogów i zauważyłam, że większość z nas zwykle sięga po amerykańskie lub polskie powieści. Celem wyzwania jest więc przeczytanie książek, których autorzy pochodzą z różnych stron świata.
Zasady:
  1. Co miesiąc będziemy wybierać literaturę innego kraju i czytać przynajmniej jedną książkę wchodzącą w jej skład.
  2. Do wyzwania można dołączyć w każdej chwili. Wystarczy tylko zgłosić chęć udziału pod postem.
  3. Po przeczytaniu i opublikowaniu recenzji książki przeczytanej w ramach wyzwania, należy wkleić link pod postem, w którym był zaprezentowany wybór literatury na dany miesiąc. Resztą zajmie się już moja skromna osoba ;)
  4. Pod napisaną przez Was recenzją, należy także umieścić informację, że dana książka została przeczytana w ramach wyzwania Book-Trotter, podlinkowaną do tego posta.
  5. Jeśli nie prowadzisz bloga, ale chciałbyś przyłączyć się do zabawy, wystarczy jedynie podać, jakie książki przeczytałeś/aś w ramach wyzwania.
Byłoby także miło, gdybyście umieścili na swoich blogach podlinkowany baner do tego wyzwania. Im więcej osób przyłączy się do zabawy, tym lepiej!

To by było na tyle w kwestii zasad ogólnych. W kolejnych miesiącach sami będziecie mogli zdecydować, literaturą którego kraju będziemy się zajmować, natomiast na sierpień proponuję Wam 

literaturę francuską


Oczywiście wybór powieści jest dowolny, niezdecydowanym mogę za to polecić książki Marcela Pagnola, Erica-Emmanuela Schmitta, Ksawerego de Montepin. O nich wszystkich możecie przeczytać na Kąciku z książką, wystarczy zerknąć do działu "Recenzje". 

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. A więc może się przyłączysz? :)

      Usuń
    2. No w sumie mogę, zawsze coś czytam to literaturę francuską też mogę :) Banerek wstawię na http://book-and-cooking.blogspot.com

      Usuń
    3. No to świetnie, cieszę się :)

      Usuń
    4. Ja też. Tak dla uściślenia faktów to wystarczy, jak przeczytam jedną książkę w miesiącu w ramach wyzwania, tak? :)

      Usuń
    5. Tak, wystarczy jedna książka, choć oczywiście im więcej, tym lepiej ;)

      Usuń
    6. http://book-and-cooking.blogspot.com/2012/08/historie-miosne-eric-emmanuel-schmitt_13.html Tylko taka wpadła mi na razie w ręce. Jak coś znajdę jeszcze francuskiego, to dorzucę;)

      Usuń
    7. Normalnie mi blogger zjada komentarze w tym poście... No nic, powtórzę się więc - dziękuję za linka, od razu wrzuciłam go na główną stronę wyzwania :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł. Sama staram się sięgać po książki z różnych krajów i z chęcią wezmę udział w tym wyzwaniu.

    Zaraz wstawię baner :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawy pomysł :)
    jak się nieco ogarnę z zajęciami, to pomyślę nad dołączeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Informacja i na moim blogu: http://unicornsintheair.blogspot.com/2012/08/book-trotter.html :)

      Usuń
  5. Myślałam, że nie znam się na francuskiej literaturze, przynajmniej nie pałam entuzjazmem do niej - wszakże "Mały Książę" czy też "Oskar i Pani Róża" serca mego nie zdobyły, ba - wręcz przeciwnie nawet, jednak tkwiłam w błędzie - U-W-I-E-L-B-I-A-M "Świętoszka" (zapewnił mi 93% z matury!), a "Dżumę" czytałam po kilka razy. Czaję się na "Przypadek Adolfa H." E. Schmitta oraz na "Noce bez nocy i kilka dni bez dnia" M. Leirisa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to masz całą listę do czytania lub ponownego czytania :)

      Usuń
  6. Przyłączę się, fajna sprawa, zmobilizuje mnie to do czytania lit. mniej znanych krajów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł, z chęcią przyłączę się do wyzwania :) Banner zaraz będzie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł, ale raczej się nie przyłączę - czeka na mnie wielgachny stos, może później :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można się przyłączyć w każdej chwili, jeśli nie Francja, to może w kolejnym miesiącu coś Ci podpasuje ;)

      Usuń
  9. Fajny pomysł:) Z chęcią się dołączę. Na półce mam książkę G.Musso, której jeszcze nie czytałam. Będzie w sam raz:)
    Podoba mi się pomysł na wyzwanie- może odkryję jakichś nowych i interesujących autorów:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiem czy starczy mi czasu na podjęcie się takiego wyzwania. Muszę się zastanowić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TO dopiero pierwszy dzień, więc nie musisz decydować się od razu ;)

      Usuń
  11. Pomysł fajny, będę śledzić z uwagą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Może też dasz się namówić do udziału :)

      Usuń
    2. Nomen omen ;)jeśli idzie o literaturę parę dni temu przeczytałam "Pewien uśmiech" Francoise Sagan, czeka jeszcze do powtórki czytana przed laty książka tejże autorki "Witaj smutku". W tym miesiącu jestem obłożona książkami, więc nie wiem jak wyjdzie.

      Usuń
    3. Sierpień jest długi, więc nie ma, co przesądzać ;)

      Usuń
  12. Spróbuję... Ktoś ostatnio polecał jakiś francuski kryminał:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam na oku francuski kryminał, w ramach tego wyzwania :)

      Usuń
    2. A jakiś współczesny? Bo ja chyba miałam do czynienia z historycznymi Montepina, a nic nowszego nie znam.

      Usuń
    3. Współczesny, mam na oku powieści Maxime'a Chattama. Co prawda miejscem akcji chyba nie jest Francja, ale język oryginału to francuski :)

      Usuń
    4. Miejsce akcji nie jest takie istotne :) Chętnie przeczytam recenzję, bo nie znam tego autora :)

      Usuń
    5. Jedną książkę udało mi się przeczytać :) To "W następnym życiu" Marca Levy'ego. http://dosiakksiazkowo.blogspot.com/2012/08/w-nastepnym-zyciu-marc-levy.html Obawiam się tylko, że nie zdążę w tym miesiącu z Chattamem.

      Usuń
    6. Super, dzięki za link :) jest dopiero połowa sierpnia, może się uda ;)

      Usuń
  13. Zastanowię się nad udziałem i poszukam książki francuskiej. :3 Może jakąś mam. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Równiez się przyłączam :) Baner wstawiam z zakładkę i mam juz nawet książkę wybraną.

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się przyłączysz :)

      Usuń
    2. czy ta się nadaje? http://www.gandalf.com.pl/b/moi-przyjaciele-moje-kochanki/
      bo nie wiem do końca na jakiej zasadzie ma być to literatura francuska, czy narodowość autora wystarczy?

      Usuń
    3. Według mnie jak najbardziej się nadaje :)
      Cytując Wikipedię:
      "Literatura francuska określa wszystkie dzieła napisane przez autorów narodowości francuskiej lub posługujących się językiem francuskim".

      Usuń
    4. W takim razie zgłaszam się :)

      Usuń
    5. Przeczytane!!
      http://zachciewajki.blogspot.com/2012/08/moi-przyjaciele-moje-kochanki.html

      Usuń
    6. Wspaniale! Zaraz wrzucę na główną stronę wyzwania :)

      Usuń
    7. Już dorwałam się do następnej

      Usuń
    8. A więc przyjemnej lektury. Za mną już dwie francuskie książki w tym miesiącu :)

      Usuń
    9. Udało się!
      http://zachciewajki.blogspot.com/2012/08/wiadomosc-w-butelce.html

      Usuń
    10. Pięknie :) Już wrzucam na główną.

      Usuń
    11. http://zachciewajki.blogspot.com/2012/08/niebieski-rower.html Jakoś mnie ta francuska literatura wciagnęła

      Usuń
    12. Szalejesz :) Ale bardzo mnie to cieszy! Dzięki za link :)

      Usuń
  16. Nocny Lot. Właśnie znalazłam na półce:)

    OdpowiedzUsuń
  17. No i świetnie, miłej lektury i czekam na link :D

    OdpowiedzUsuń
  18. http://sprawydomowe.blogspot.com/2012/08/nocny-lot-antoine-de-saint-exupery.html

    Proszę bardzo:)
    Świetne wyzwanie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Odgadłaś moje pragnienia Kasiu.
    Biorę udział w wyzwaniu trójka e-pik i właśnie pomyślałam, że fajnie by było by sardegna ujęła w kolejnym miesiącu literaturę francuską.
    Ja już pewno w sierpniu się nie załapię u Ciebie, gdyż nie zdążyłabym przeczytać dodatkowej książki, chyba, że coś przyspieszę.
    Ale polecam Wam gorąco Remarque'a.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :)Gdyby udało Ci się jeszcze przeczytać tę książkę w sierpniu, to serdecznie zapraszam do podzielenia się linkiem :) A jeśli nie, to mam nadzieję, że przyłączysz się do nas we wrześniu. w ostatnim tygodniu sierpnia umieszczę na blogu ankietę, abyśmy wspólnie zdecydowali, literaturą którego kraju będziemy zajmować się w przyszłym miesiącu.
      Dziękuję za polecenie tego autora, nie znam go, więc chętnie przeczytam jakieś jego książki :)

      Usuń
    2. Jest to pisarz niemiecki, pochodzi z Dolnej Saksonii, więc chyba w tym miesiącu odpada.

      Usuń
    3. To mnie zażyłaś. Byłam święcie przekonana, że to francuski pisarz ale przecież faktycznie pisał o Niemcach. Nazwisko mnie zmyliło, okazuje się że miał francuskich przodków.
      Tak go lubię i taki blamaż.

      Usuń
    4. W takim razie zostaje mi Balzac lub Guy De Maupassant.Chyba tym razem trafiłam.

      Usuń
    5. Nazwisko rzeczywiście francuskie, więc żaden blamaż. Mnie z racji zawodu kiedyś w głowę kładli na temat pierwszych powieści pacyfistycznych w tym Remarque,a ( Na zachodzie bez zmian ) i Paula Cazina ( Humanista na wojnie ). Ten drugi to Francuz i chyba mało u nas popularny. Pozdrawiam

      Usuń
    6. Chyba tak, gdyż go nie znam.

      Usuń
  20. Dziwne, mój komentarz pod Twoim w jakiś dziwny sposób się ulotnił od rana... :/
    W każdym razie, serdecznie dziękuję za link, już go wrzuciłam na główną stronę wyzwania. Jest mi bardzo miło, że pomysł Ci się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Rewelacyjny pomysł. Gratuluję kreatywności :D Chętnie się przyłącze i już wstawiam baner. Sięgnę chyba po coś z klasyki ... Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  22. zapisuję się banner już jest. Mam nadzieję , że zdążę przed końcem sierpnia coś przeczytać. Może właśnie Pangol.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dałaś mi swietną okazję do przeglądnięcia moich zbiorów książek i znalazłam. Kochanka Brechta.

      Usuń
    2. To wspaniale, życzę więc przyjemnej lektury i czekam na link :)

      Usuń
  23. Chciałabym dołączyć do wyzwania.
    Zamierzam przeczytać "Król z żelaza" Maurice Druon

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie chciałam się wcześniej deklarować, bo nadmiar lektur zalegających kazał mi wątpić w sens kolejnego, podejmowanego przeze mnie wyzwania, ale postanowiłam przeczytać coś małego, francuskiego i mniemam, że wcale nie o mniejszej wartości, bo autorem wszak noblista:
    http://52tygodnie.blogspot.com/2012/08/powazny-anatol-i-niepowazna-zazulka.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że udało Ci się znaleźć czas na coś francuskiego :) Znalazłaś prawdziwą perełkę, zwłaszcza, że tak jak wspomniałaś - pisarz odszedł już nieco w zapomnienie...

      Usuń
  25. Jak to możliwe, że przeoczyłam ten post?!
    Co więcej, dopiero teraz trafiłam na wyzwanie na blogu Anne18!!!
    W tym miesiącu już się nie przyłączę, ale spróbuję w następnym:)
    Banerek umieszczę tak czy inaczej na blogu, może ktoś inny się jeszcze skusi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne rzeczy się dzieją, jak widzę :) Ale jak nie w sierpniu, to koniecznie zapraszam do udziału we wrześniu. Niedługo będziemy głosować na państwo, którego literaturą się wtedy zajmiemy :)
      Dziękuję za baner!

      Usuń
    2. Kasiu kochana, a jednak się zmobilizowałam i w ostatniej chwili przeczytałam :)
      Co prawda to niewielka książeczka, ale klasyka, którą miałam prawie 16 lat na półce i dopiero dzięki Tobie przeczytałam.
      Dziękuję!!!
      Oto link do recenzji: http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2012/08/antoine-de-saint-exupery-may-ksiaze.html

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że Ci się udało i aż się zarumieniłam za te miłe słowa :D

      Usuń
  26. I ja chciałabym dołączyć :)
    Literaturę francuską akurat bardzo lubię, ale z niemiecką czy włoską jest u mnie bardzo słabo.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja też chętnie dołączę - nawet książkę już przeczytałam :) Tylko recenzja będzie trochę później, bo czeka w kolejce ;)

    A książka to "Tort weselny" Blandine Le Callet.

    Pozdrawiam i ciekawa jestem, jaki kraj będziemy poznawać we wrześniu (już zagłosowałam) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze jedno, może Cię zachęcę do udziału w prowadzonym przeze mnie wyzwaniu bezterminowym i w zasadzie bez żadnych konkretnych zasad "Klasyka literatury popularnej":
      http://klasykaliteraturypopularnej.blogspot.com/
      Zapraszam serdecznie!

      Usuń
    2. Witamy w naszym gronie :) Brałam wcześniej udział także w wyzwaniu "Klasyka...", ale ostatnio zrezygnowałam, bo się nie wyrabiałam z czytaniem i suma sumarum, przeczytałam chyba tylko jedną czy dwie książki z tego wyzwania... Ale może za jakiś czas, kiedy sobie wszystko uporządkuję, wrócę do "Klasyki" :)

      Usuń
  28. W ramach wyzwania przeczytałam książkę "Król z żelaza" Maurice Druon

    http://mysliczytelnika.blogspot.com/2012/08/krol-z-zelaza-maurice-druon.html

    OdpowiedzUsuń
  29. Pomyślałam, że jeszcze coś dorzucę:
    http://52tygodnie.blogspot.com/2012/08/zbrodnia-sylwestra-bonnard-anatol-france.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie! Dziękuję za kolejny link :)

      Usuń
    2. Zaczęłam "Witaj smutku" , może doczytam, ale chyba mam dość poważnych lektur. Przeczytałabym coś głupiego :D

      Usuń
    3. Doczytałam:
      http://52tygodnie.blogspot.com/2012/08/witaj-smutku-francoise-sagan.html

      Usuń
    4. Jesteś naszą przodowniczką pracy w tym wyzwaniu :)

      Usuń
    5. Dzięki, ale to nie do końca prawda, bo książki niewielkie.

      Usuń
  30. Jest :)
    http://koczowniczkablog.blogspot.com/2012/08/181-przekleta-pierwsza-linijka.html

    OdpowiedzUsuń
  31. Podlinkowany baner już znajduje się w odpowiedniej zakładce na moim blogu. Teraz zostało mi tylko poczekać do września, trzymając kciuki za to, aby w ankiecie wygrała literatura włoska. Chociaż i inną nie pogardzę. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamy :) Już za kilka dni okaże się, co z tego wyniknie, ale jak widać jest ostra rywalizacja między Włochami a Rosją ;)

      Usuń
    2. Marzą mi się Włochy, ale i coś rosyjskiego przeczytam chętnie. ;-)

      Usuń
    3. Ja jestem rozdarta, chyba bardziej skłaniam się ku Włochom, ale lit. rosyjska też mnie bardzo nęci :)

      Usuń
    4. A może coś niemieckiego albo tureckiego?

      Usuń
    5. Myślę, że prędzej czy później i tak będzie i literatura włoska, i rosyjska, i jak proponuje anetapzn - niemiecka i turecka. ;-)

      Usuń
    6. Zobaczymy, jaki będzie wynik ankiety w przyszłym miesiącu :) Teraz już trochę za późno, by zmieniać propozycje na wrzesień.

      Usuń
  32. A o to moja recenzja do wyzwania: Kwiaciarka
    www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2012/08/kwiaciarka-t-i-ksawery-de-montepin.html

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Pomyślałam, że albo teraz albo wcale i oto link do Marcela Pagnola:
    http://52tygodnie.blogspot.com/2012/08/zona-piekarza-marcel-pagnol.html

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja również skończyłam tego-miesięczne wyzwanie: http://parechwilwytchnienia.blogspot.com/2012/08/siacz-ktory-wstrzyma-sonce-i-ruszy.html

    OdpowiedzUsuń
  35. Myślałam, że nie dam rady :/ Ale jest ... http://esencjaliteratury.blogspot.com/2012/08/49-nana-emil-zola.html :D

    Przemaglowane, to teraz szukam czegoś rosyjskiego, bo chyba to będzie na wrzesień :P Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemal w ostatniej chwili, ale ważne że się udało! :D

      Usuń
    2. No i faktycznie, wszystko wskazuje na Rosję :)

      Usuń
    3. I tak oto uleciały moje marzenia o literaturze włoskiej.. :P Idę chyba do biblioteki poszukać czegoś rosyjskiego.. ;-)

      Usuń
  36. Czekam cierpliwie do ogłoszenia, z jaką literaturą będziemy się zmagać i proszę na razie niczego nie sugerować, Lubię niespodzianki :D:D

    OdpowiedzUsuń
  37. Zgłaszam swój link:
    http://krimifantamania.blogspot.it/2012/08/pierre-lemaitre-slubna-suknia.html
    W ostatniej chwili udało mi się napisać recenzję "Ślubnej sukni".

    A teraz idę się przyglądać, jak smoki grają w tenisa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, dzięki za link! Tak się zastanawiałam dzisiaj, czy ze względu na wyjazd, dasz radę napisać jeszcze recenzję, ale widzę, że jesteś niezawodna :)

      Usuń
  38. Niestety nie wyrobie się do końca sierpnia. Obiecuję , że następne linki będą regularnie się pojawiać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dopiero pierwsza edycja, zapraszam do udziału w kolejnych :)

      Usuń

Prześlij komentarz