Blogerskie szaleństwo ostatnich tygodni, czyli... oTAGowani :)

Zauważyłam, że w ciągu ostatnich kilku tygodni większość znanych mi osób prowadzących blogi książkowe wzięła udział w zabawie "oTAGowani". Dwa zaproszenia trafiły również do mnie, a więc zdradzę co nieco o sobie.

Zasady gry:

  1. Każda oTAGowana osoba ma za zadanie odpowiedzieć na 11 pytań zadanych przez 'Taggera' i odpowiedzieć na nie na swoim blogu.
  2. Nastpnie należy wybrać kolejne 11 osób, które wcześniej nie brały udziału w grze, i zadać im nowe, wymyślone przez siebie 11 pytań.
Pytania od Drrim:

1. Ulubiony gatunek literacki? Dlaczego?
Jak można przeczytać w notce w moim profilu:
Jest niewiele rzeczy, które sprawiają mi tyle przyjemności, co zagłębianie się w nowe światy, wędrowanie z bohaterami po niezwykłych krainach, a przede wszystkim raczenie się specyficznym humorem i ironią, tak chętnie stosowanych przez pisarzy fantasy.
2. Co skłoniło Cię do założenia bloga recenzenckiego? 
Wcześniej sporadycznie pisałam recenzje dla portalu Secretum.pl, na którym obecnie jestem już oficjalnym recenzentem. A ponieważ tekstów przybywało pomyślałam sobie "A czemu nie założyć by sobie bloga?" Jak pomyślałam, tak zrobiłam.

3. Od jak dawna czytasz książki?
Odkąd nauczyłam się czytać, czyli koło 6 roku życia, choć moje książki miały wtedy po kilka stron. Wcześniej czytała mi mama.

4. Jakie książki powinny być według Ciebie w kanonie lektur? Wymień kilka.
Szczerze mówiąc nie jestem na bieżąco z obecnym kanonem lektur i nie wiem, co już się w nim znajduje. Lata szkolne są już dawno za mną.

5. Lubisz czytać na świeżym powietrzu?
Czasem mi się to zdarza, ale zdecydowanie bardziej wolę czytać w domu. 

6. Jaki jest Twój ulubiony autor/ka?
Nie mam jednego ulubionego pisarza. Bardzo cenię sobie Andrzeja Sapkowskiego za jego nieśmiertelnego Wiedźmina; wielbię Jacka Piekarę za całokształt, a za Mordimera szczególnie; ubóstwiam George R.R. Martina za PLiO. Spoza "fantastycznego" kręgu bardzo lubię powieści Jane Austen oraz Bernarda Cornwella oraz autobiograficzne historie Marcela Pagnola.

7. Książka, która wzbudziła w Tobie największe emocje.
Ostatnio najbardziej poruszyły mnie dwie króciutkie książeczki: Oskar i pani Róża Schmitta oraz Tajemnica Grimberta

8. Po jaką książkę już nigdy nie sięgniesz?
Nigdy nie mówię nigdy, więc pewnie za kilka miesięcy/lat sam szansę również tym, przez które póki co nie byłam w stanie przebrnąć.

9. Wolisz książki w twardej czy miękkiej oprawie?
Zdecydowanie w twardej. Wyjątkiem jest podróż, wtedy znacznie wygodniej jest zabrać małe, kieszonkowe wydanie w miękkiej okładce.

10. Gdzie zaopatrujesz się w książki?
Zwykle buszuję po aukcjach internetowych. Od wielkiego święta pójdę do Empiku.

11. Czy wiążesz swoją przyszłość z książkami?
Przede wszystkim zamierzam czytać, jak długo pozwoli mi na to wzrok, czyli pewnie jakieś kilkadziesiąt lat :)

Pytania od Ciarolki

1. Skąd wziął się twój nick?
Jak łatwo się zorientować - od mojego imienia i pierwszej litery nazwiska :)

2. Bloga założyłaś po wielu dniach przemyśleń czy raczej była to spontaniczna decyzja?
Ad. pytanie nr 2 od Drrim

3. Najgrubsza książka jaką przeczytałaś?
Oj, nie mam pojęcia. Wiele książek, które czytam mają po kilkaset stron. Chyba najbardziej obszerniejsze były Historyk, który ma ponad 600 stron. Ewe

4. Ile średnio książek czytasz w miesiącu?  
To zależy od tego, ile mam czasu - średnio 15-20 książek, choć w marcu było ich aż 23.

5. Ulubiony kolor.
Lubię całą tęczę :)

6. Ile książek kupujesz w miesiącu?
To także zależy, czasem żadnej, a czasem 10.

7. Ulubiona seria?
PLiO Martina, cykl inkwizytorski Piekary, cykl wędrowyczowski Pilipiuka

8. Gdzie byłaś ostatnio na wakacjach?
Nie pamiętam, kiedy byłam ostatnio na wakacjach niestety.

9. Jaki rodzaj kawy i herbaty lubisz najbardziej?
Cappuchino i zielona z cytryną, choć i czerwoną i czarną też nie pogardzę.

10. Ulubiony serial. 
Ostatnio nie mam czasu na oglądanie telewizji, ale wcześniej chętnie oglądałam "Dynastię Tudorów", "House'a", "Czystą krew", "Supernatural", "Kości" i "Gotowe na wszystko"

11. Wolisz komputer stacjonarny czy laptopa?  
Laptopa, bo można go wszędzie zabrać.


Moje pytania:
  1. Czy lubisz oglądać ekranizacje powieści?
  2. Jaki jest Twój ulubiony film nakręcony na podstawie książki?
  3. Czy jakaś ekranizacja skłoniła Cię do sięgnięcia po książkowy pierwowzór?
  4. Czy interesują Cię biografie pisarzy, których książki czytasz?
  5. Od jak dawna prowadzisz bloga i co skłoniło Cię do jego założenia? 
  6. Czy publikujesz swoje teksty na innych portalach?
  7. Czy poza taką działalnością internetową jesteś w jakiś sposób związana/y z przemysłem książkowym? 
  8. Jakie są Twoje czytelnicze plany na najbliższe dni?
  9. Czy jest książka, na którą od dawna "polujesz"?
  10. Jaki jest Twój ulubiony gatunek literacki?
  11. Jakiego gatunku książek nie lubisz czytać?
Do zabawy chciałabym zaprosić:

Komentarze

  1. Mnie też zabawa zdążyła już dopaść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, też się nie potrafiłam wywinąć :D Jak już mnie zaatakowały te pytania, to musiałam się poddać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna zabawa i można więcej dowiedzieć się o danej osobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemalże jak na spowiedzi, ewentualnie przesłuchaniu :)

      Usuń
  4. Ciekawe odpowiedzi :) Miło było się czegoś o Tobie dowiedzieć i poznać trochę bliżej :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Sprobuje... ale wydaje mi sie, ze moje odpowiedzi beda strasznie nudne ;-)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa Twoich odpowiedzi, zresztą moje też nie są wyjątkowo oryginalne ;)

      Usuń
  6. Dzięki, że zechciałaś odpowiedzieć na moje pytania:)

    OdpowiedzUsuń
  7. To nic ;) I na te pytania odpowiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. i widzę Ciebie też oTAGowali ;p
    szaleństwo się szerzy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale tego na blogach jest... i fajnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Już jedno zaproszenie dostałam, ale spróbuję i te jakoś ogarnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja akurat lubię czytać wszędzie, ale zarówno nauka, jak i lektura lepiej wychodzą mi poza domem - choćby na ogródku - w każdym bądź razie wszystko szlag trafia, gdy na podwórkach pojawi się sterta rozwrzeszczanych dzieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ze względu na takie hałasy wolę czytać w domu :)

      Usuń
  12. Również wolę czytać w domu, na dworze tyle się zawsze dzieje więc nie potrafię się wtedy należycie skoncentrować na czytanej książce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny, ja dopisuję park przy bazylice!

      Usuń
    2. Mam dokładnie tak samo, jak Alojka, nie potrafię się skupić, jak mi dookoła chodzą ludzie, jeżdżą samochody, słońce świeci po oczach, a wiatr rozwiewa kartki :)

      Usuń
    3. Mnie akurat tak "Zbieracz truskawek" wciągnął, którego w parku przy bazylice czytałam. Tyle że tam akurat tłumów nie ma. :)

      Usuń
    4. U mnie parki są strasznie oblegane, musiałabym chyba pójść za miasto nad rzekę, ale tam jest tyle fajnych widoków że wątpie bym coś przeczytała :)

      Usuń
    5. Zapraszam do "mego" parku. ;) Chętnie poczytam w towarzystwie. :)

      Usuń
  13. Dziękuję za otagowanie. Wezmę oczywiście udział w zabawie..:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta zabawa jest świetna, sama już odpowiedziałam na kilkanaście pytań :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam nadzieję Kasiu, że się nie pogniewasz na mnie kiedy nie wezmę udziału w zabawie :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. dziękuję za zaproszenie do zabawy:) właśnie skończyłam odpowiadać na pytanka, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ciekawe odpowiedzi :) zabawa jest całkiem ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz